18 juni 2019 - ZOLL Medical Corporation Neemt TherOx, Inc. Over

CONTACTPERSOON MEDIA:

Diane Egan

ZOLL MEDICAL CORPORATION NEEMT THEROX, INC. OVER.

Biedt een nieuwe therapie voor de behandeling van hartpatiënten in het kathlab

18 juni 2019—CHELMSFORD, MASS.— ZOLL® Medical Corporation, een bedrijf van de Asahi Kasei Group dat medische apparaten en gerelateerde softwareoplossingen vervaardigt, heeft vandaag aangekondigd dat het TherOx, Inc. uit Irvine, California, een particuliere onderneming, heeft overgenomen. TherOx legt zich toe op het verbeteren van de behandeling van acuut myocardinfarct (AMI) en brengt systemen op de markt om de SuperSaturated Oxygen (SSO2)-therapie toe te dienen.

Van de SSO2 -therapie, die onlangs door de Federal Drug Administration (FDA) is goedgekeurd, is bewezen dat ze de grootte van het infarct vermindert na primaire coronaire interventie (PCI) waarbij stents worden geplaatst in het links anterior dalend ST-elevatiemyocardinfarct van de patiënt.1 Wanneer een groot ischemisch gebied van spierschade na AMI overblijft, dan verslechtert de toestand van de patiënt vaak tot een zwaar hartfalen.

"ZOLL en TherOx richten zich beiden op spoedeisende cardiale zorg", zei Neil Johnston, algemeen directeur van ZOLL Circulation. "Met deze overname breidt ZOLL zijn productportfolio uit om patiënten en zorgverleners kwaliteit te blijven bieden."

"SSO2-therapie kan de grootte van het infarct verminderen bij patiënten die lijden aan grote anterior AMI's,1 die de ernstigste hartaanvallen vormen", zei Kevin T. Larkin, algemeen directeur en CEO van TherOx. "Aanvullend op PCI, is de SO2-therapie bedoeld om de hartspier te redden en de grootte van het infarct te verminderen."

"We kijken ernaar uit om deel te worden van ZOLL zodat we samen deze baanbrekende behandeling sneller aan meer patiënten kunnen aanbieden", zei Larkin.

"Geen vertraging in de 'door-to-balloon'-tijd en betere klinische resultaten is een combinatie die artsen volgens ons aanlokkelijk zullen vinden", voegde Johnston toe. "Omdat de SSO2-therapie na PCI en het plaatsen van stents wordt toegediend, wordt de huidige workflow in het kathlab niet verstoord."

Over SSO2-therapie

Een hartaanval doet zich meestal voor wanneer de stroom van zuurstofrijk bloedt naar het hart geblokkeerd is of daalt. Doorgaans zwellen de hele kleine haarvaten van het hart op, wat de bloedstroom nog verder beperkt. Als niet snel hersteld, dan wordt onherstelbare schade aan de hartspier, of een infarct, toegebracht. Onmiddellijk nadat de kransslagader door PCI is geopend, levert de SSO2-therapie een eenmalig 60 minuten durende infuus van het zuurstofrijke bloed van de patiënt naar de gewenste ischemische zone van het hart via een kleine katheter. De SSO2-therapie levert zuurstofrijk bloed om de microvasculaire stroom te verbeteren, en herstelt vervolgens het normale zuurstofniveau van het hartweefsel.2,3.De SSO2-therapie sluit aan op de actuele richtlijnen voor de procedures van de interventiecardiologie.

Over TherOx, Inc.

TherOx is gericht op de verkoop van de SSO2-therapie voor de grote hoeveelheid AMI-patiënten om harten te redden, levens te verbeteren en uiteindelijk te redden. Dit apparaat is het eerste in zijn soort en behandelt de patiënten met de ernstigste hartaanvallen die lijden aan acuut myocardinfarct zonder de 'door-to-balloon'-tijd te onderbreken. De technologie van TherOx brengt zuurstofrijke vloeistoffen rechtstreeks naar de beschadigde zone van het hart met behulp van een katheter die wordt geplaatst na PCI en het plaatsen van stents. Klinische proeven geven een consequent voordeel voor de patiënt, relevant voor de zorgstandaard, en een vermindering van de grootte van het infarct met 26%.1 Ga voor meer informatie over TherOx naar www.therox.com.

Over ZOLL Medical Corporation

ZOLL Medical Corporation, een bedrijf van de Asahi Kasei Group, ontwikkelt en verkoopt medische apparatuur en softwareoplossingen voor dringende hulp en het redden van levens, terwijl de klinische en operationele efficiëntie toeneemt.Met producten voor defibrillatie en monitoring, circulatie en feedback CPR, gegevensbeheer, vochtherstel, therapeutische temperatuurregulering en beademing biedt ZOLL een uitgebreid technologisch assortiment hulpmiddelen voor medici, ambulance- en brandweerpersoneel, en andere niet-professionele hulpverleners bij het behandelen van slachtoffers die reanimatie en acute kritieke zorg behoeven. Ga voor meer informatie naar www.zoll.com.

Over Asahi Kasei

De Asahi Kaisei Group is een diverse groep bedrijven onder leiding van Asahi Kaisei Corp. holding, werkzaam in sectoren als materialen, huizen en gezondheidszorg.De activiteiten in de gezondheidszorg omvatten apparaten en systemen voor acute noodzorg, dialyse, therapeutische aferese, transfusie en de vervaardiging van biologische geneesmiddelen, alsook farmaceutica en diagnostische reagentia. De Asahi Kasei Group heeft meer dan 30.000 werknemers wereldwijd en levert goederen en diensten aan klanten in meer dan 100 landen. Ga voor meer informatie naar www.asahi-kasei.co.jp/asahi/en/.

1 Stone GW, et al. Circ Cardiovasc Interv; 2; 366-375. Sep 2009.
2 Spears JR, et al. ASAIO Jour. Nov-Dez 2003;49(6):716-20.
3 Bartorelli A, et al. Am Jour of Cardio Drugs. 2003. 3(4); 253-263.

Copyright © 2019 ZOLL Medical Corporation. Alle rechten voorbehouden. TherOx en ZOLL zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van ZOLL Medical Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Asahi Kasei is een gedeponeerd handelsmerk van Asahi Kasei Corporation. Alle overige handelsmerken zijn eigendom van de betreffende merkhouders.